ДОШКІЛЬНИЙ ЛОГОПЕДИЧНИЙ ПУНКТ: АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СЬОГОДЕННЯ
Останнім часом спостерігається значне збільшення кількості дошкільників із порушеннями як загального психофізичного, так і мовленнєвого розвитку. Серед них є такі, які не мають складного мовленнєвого дефекту, тому не підлягають зарахуванню до логопедичних груп спеціальних дошкільних навчальних закладів компенсуючого типу для дітей із порушеннями мовлення. За статистикою, наведеною у дослідженнях різних авторів Європи та СНД, порушення звуковимови спостерігається у 17–42% дітей дошкільного віку, причому існує стійка тенденція до збільшення їх кількості. Так, за останні роки ці показники зросли більше, ніж на 20%.
Для зручності батькам, з метою конструктивного вирішення виниклої ситуації щодо організації та реалізації корекційно-розвивального навчання для дітей із вадами звуковимовної складової мовлення, при нашому ДНЗ відкрився логопедичний пункт.
Організація роботи логопедичного пункту.
1.Вчитель-логопед визначає основні напрями та зміст роботи з кожним із вихованців, систематично проводить необхідну профілактичну та корекційно-мовленнєву роботу з дошкільниками у відповідності з індивідуальними програмами;
2. Ігри-заняття проводяться вчителем-логопедом індивідуально у вільний від основних занять та з урахуванням режиму роботи ДНЗ;
3. Індивідуальні ігри-заняття проводяться не менше двох разів на тиждень із тими дітьми, котрі мають фонетичні порушення, не менше двох разів із тими, що мають фонематичний недорозвиток;
4. Тривалість індивідуального заняття становить 15–20 хв.;
5. Структурними компонентами занять є:
- артикуляційна гімнастика;
- дихальна гімнастика;
- постановка звуків;
- закріплення набутих навичок;
- автоматизація поставлених звуків;
- розвиток дрібної моторики та координації рухів;
- формування фонематичного слуху, навичок звукового, складового аналізу та синтезу;
- збагачення словникового запасу;
- удосконалення граматичної будови мовлення;
- формування зв’язного мовлення;
Отже, правильно організована логопедична допомога дошкільникам в умовах логопедичного пункту дозволяє виправити мовлення у значної кількості дітей, повніше використати резерви корекційно-мовленнєвого впливу та зробити його органічною складовою цілісного дошкільного навчально-виховного процесу.
|